Нестандартний урок – це імпровізоване навчальне заняття, що має нетрадиційну структуру. Це урок, який дивує і приносить радість учням. Проведення таких уроків надає можливість відмовиться від шаблону в організації уроку, формалізму в його проведенні, максимально використовувати учнів класу в активній діяльності на уроці, підтримувати альтернативність, різноманітність думок, розвивати взаєморозуміння, здійснювати "приховану" диференціацію учнів за навчальними можливостями, інтересами, здібностями і нахилами.
Опитування в парах
Стільці ставимо в два кола та пропонуємо учням сісти парами.
Учні І кола оголошуються
“вчителями”(рівень навчання достатній або високий), а учні ІІ-го кола, які сидять лицем до І учнів – “учнями”(рівень навчання середній та початковий).
“Учні”
повертаються лицем до своїх “учителів”, які мають лист-опитувальник для заповнення, і починають відповідати впівголоса.
"Учень-вчитель" бере лист-опитувальник і проти кожного запитання ставлять один із трьох знаків: “+” (вірно”, “-“ (невірно), “< >” (неточно). Набір цих знаків до кінця опитування реалізується в оцінку.
"Учень-вчитель" бере лист-опитувальник і проти кожного запитання ставлять один із трьох знаків: “+” (вірно”, “-“ (невірно), “< >” (неточно). Набір цих знаків до кінця опитування реалізується в оцінку.
Учитель коментує відповідь і вказує на помилки, які почув, коли ходив
по класу.
Експертні групи
Експертні групи
Передбачає обмін думками в групі з 4-6 учнів із заздалегідь призначеним головою (учень з високим рівнем навчання, питання засідання обговорюються заздалегіть).
Відбувається у два етапи:
1) обговорення обраної проблеми усіма учасниками групи;
2) виклад позиції групи у вигляді невеликих виступів представників кожної групи перед усім класом. Обговорення позиції з класом не передбачається. Тільки результати.
Відбувається у два етапи:
1) обговорення обраної проблеми усіма учасниками групи;
2) виклад позиції групи у вигляді невеликих виступів представників кожної групи перед усім класом. Обговорення позиції з класом не передбачається. Тільки результати.
Прес-конференція
Мета уроку - узагальнити знання з теми, розвинути вміння точно висловлювати свої думки, аргументовано захищати їх, виділятиголовне в інформації, спілкуватися.
Структура уроку - рольова гра "Прес-конференція" розрахована на одне навчальне заняття. Вона містить такі етапи:
"СПІЛЬНИЙ ПРОЕКТ" (працювали над темою "Людина та комп'ютер")
І етап уроку.
ІІ етап
ІІІ етап
Структура уроку - рольова гра "Прес-конференція" розрахована на одне навчальне заняття. Вона містить такі етапи:
- Вступне слово вяителя (5 хв).
- Лаконічні виступи "вчених, винахідників", що дають прес-конференцію для кореспондентів різних видань(10 хв).
- Відповіді "вчених, винахідників" на питання кореспондентів (10 хв).
- Практична робота за комп'ютерами(кореспонденти набирають та оформлюють статтю)(15 хв)
- Оцінка роботи учасників гри (5 хв).
"СПІЛЬНИЙ ПРОЕКТ" (працювали над темою "Людина та комп'ютер")
І етап уроку.
Клас об'єднується у дві групи, які є опонентами один одному. Отримуючи проблемне питання, відбувається обмін думками та власними спостережиннями. (Дискусія на тему "Плюси та мінуси використання ПК в житті людини")
ІІ етап
Клас поділяється на пари або мікро-групи, які працюють над спільним проектом, виконуючи завдання в різних застосунках.
І група - опитування(анкета+діаграми)-3 уч.
ІІ група- Правила роботи за комп'ютером (фото-пазл) -4 уч.
ІІІ група - Можливі небезпеки для людини (схеми Smart Art) - 2 уч.
ІV група - кросворд в Excel "Комп'ютер та людина" - 2 уч.
V група - Вправи для очей - інтерактивний бюлетень в MS Publisher - 2 уч.
VІ група - Пам'ятка "Час роботи за комп'ютером" - 2 уч.
І група - опитування(анкета+діаграми)-3 уч.
ІІ група- Правила роботи за комп'ютером (фото-пазл) -4 уч.
ІІІ група - Можливі небезпеки для людини (схеми Smart Art) - 2 уч.
ІV група - кросворд в Excel "Комп'ютер та людина" - 2 уч.
V група - Вправи для очей - інтерактивний бюлетень в MS Publisher - 2 уч.
VІ група - Пам'ятка "Час роботи за комп'ютером" - 2 уч.
ІІІ етап
По завершенню роботи кожна група звітує, демонструючи власні наробки.
В результаті з відповідей представників групи складаються проект, котрий рецензується та доповнюється вчителем.
Немає коментарів:
Дописати коментар