Методична скарбничка


     Нестандартний урок – це імпровізоване навчальне заняття, що має нетрадиційну структуру. Це урок, який дивує і приносить радість учням. Проведення таких уроків надає можливість відмовиться від шаблону в організації уроку, формалізму в його проведенні, максимально використовувати учнів класу в активній діяльності на уроці, підтримувати альтернативність, різноманітність думок, розвивати взаєморозуміння, здійснювати "приховану" диференціацію учнів за навчальними можливостями, інтересами, здібностями і нахилами.

Опитування в парах
Стільці ставимо в два кола та пропонуємо учням сісти парами.
Учні І кола оголошуються “вчителями”(рівень навчання достатній або високий), а учні ІІ-го кола, які сидять лицем до І учнів –  “учнями”(рівень навчання середній та початковий). 
“Учні” повертаються лицем до своїх “учителів”, які мають лист-опитувальник для заповнення, і починають відповідати впівголоса.








"Учень-вчитель" бере лист-опитувальник і проти кожного запитання ставлять один із трьох знаків: “+” (вірно”, “-“ (невірно), “< >” (неточно). Набір цих знаків до кінця опитування реалізується в оцінку.





Коли в парах обговорені й заповнені відповіді, "вчитель" віддає лист-опитувальник. 
Учитель коментує відповідь і вказує на помилки, які почув, коли ходив по класу.

Експертні групи

Передбачає обмін думками в групі з 4-6 учнів із заздалегідь призначеним головою (учень з високим рівнем навчання, питання засідання обговорюються заздалегіть).
Відбувається у два етапи:
1) обговорення обраної проблеми усіма учасниками групи;
2) виклад позиції групи у вигляді невеликих виступів представників кожної групи перед усім класом. Обговорення позиції з класом не передбачається. Тільки результати.






Прес-конференція

Мета уроку - узагальнити знання з теми, розвинути вміння точно висловлювати свої думки, аргументовано захищати їх, виділятиголовне в інформації, спілкуватися.

Структура уроку - рольова гра "Прес-конференція" розрахована на одне навчальне заняття. Вона містить такі етапи:

  1. Вступне слово вяителя (5 хв).
  2. Лаконічні виступи "вчених, винахідників", що дають прес-конференцію для кореспондентів різних видань(10 хв).
  3. Відповіді "вчених, винахідників" на питання кореспондентів (10 хв).
  4. Практична робота за комп'ютерами(кореспонденти набирають та оформлюють статтю)(15 хв) 
  5. Оцінка роботи учасників гри (5 хв).




 

"СПІЛЬНИЙ ПРОЕКТ" (працювали над темою "Людина та комп'ютер")
І етап уроку.
Клас об'єднується у дві групи, які є опонентами один одному. Отримуючи проблемне питання, відбувається обмін думками та власними спостережиннями. (Дискусія на тему "Плюси та мінуси використання ПК в житті людини") 

ІІ етап
Клас поділяється на пари або мікро-групи, які працюють над спільним проектом, виконуючи завдання  в різних застосунках. 
І група - опитування(анкета+діаграми)-3 уч.
ІІ група- Правила роботи за комп'ютером (фото-пазл) -4 уч.
ІІІ група - Можливі небезпеки для людини (схеми Smart Art) - 2 уч.
ІV група - кросворд в Excel "Комп'ютер та людина" - 2 уч.
V група - Вправи для очей - інтерактивний бюлетень в MS Publisher - 2 уч.

VІ група - Пам'ятка "Час роботи за комп'ютером" - 2 уч.


ІІІ етап
По завершенню роботи кожна група звітує, демонструючи власні наробки. 


В результаті з відповідей представників групи складаються проект, котрий рецензується та доповнюється вчителем. 

Немає коментарів:

Дописати коментар